Bagaimana Ingin Mengatasi Beberapa Momen Pelik Ketika Seks

janggal ketika seks

Berapa kalikah anda terfikirkan betapa hebatnya hubungan seks anda dengan si dia apabila pertama kali bertemu muka dengannya?

Advertisement

Ia adalah sangat realistik untuk menjangkakan bahawa pertemuan kali pertama itu akan menjadi agak janggal daripada menganggapnya akan menjadi sedikit ajaib.

Berikut merupakan cara untuk mengelakkan kejanggalan ketika pertama kali berhubungan intim dengan pasangan.

12903060_l

1. Jangan Berdiam Diri

Jika anda agak cemas untuk menceritakan mengenai hal yang berkenaan seks dan keselamatan, jangan cuba untuk berdiam diri.

Sebaliknya mulakan perbualan seperti biasa dan buka topik yang menarik untuk mengelakkan kejanggalan bersama pasangan anda.

black-couple-in-bed

2. Bicara Dengan Jujur

Adalah digalakkan untuk anda berdua berterus terang sesama sendiri untuk mengelakkan kejanggalan ketika berhubungan intim.

Menjadi lebih terbuka dapat membantu anda untuk menerima kekurangan dan kelemahan pasangan masing-masing sambil memperbaikinya.

awkward-couple-in-bed-by-flickr-user-focus_recompose

3. Elakkan Muslihat Lama

Ramai yang masih menjangkakan bahawa seks adalah bergantung kepada keserasian seseorang namun ia bukanlah kesnya.

Buat pertama kali dengan seseorang, jangan cuba untuk membaca minda mereka mahupun menjangkakan perkara yang sebaliknya.

Couple lying and talking in bed, rear view

4. Bertanyakan Soalan Padanya

Apabila tiba masa untuk mengekalkan seks yang panas – komunikasi terbuka dan respon adalah kunci yang utama dalam perhubungan itu.

Bertanyakan maklumbalas pasangan anda sedikit sebanyak boleh membantu – seperti proses ‘ice-breaker’ dalam setiap hubungan.

landscape-1456937739-couple-in-bed-generic

5. Terlanjur Bersamanya

Benarkan diri anda untuk benar-benar mendalami perhubungan tersebut dan menghargai saat-saat indah ketika bersamanya.

Walaupun anda ingin mendengar setiap katanya – anda juga patut mengambil berat tentang sensasi yang dirasai oleh diri anda sendiri.

Advertisement