Satu Kemahiran Yang Anda Perlu Ada Untuk Menarik Perhatian Wanita

Sebagai seorang pencerita yang hebat ia mampu membuatkan anda kelihatan lebih menarik pada mata wanita, menurut kajian penyelidikan baru-baru ini dari University of North Carolina.

Untuk kajian ini, wanita memerhatikan profil calon lelaki secara hipotesis beserta gambar seorang lelaki dan cerita yang kononnya beliau ingin beritahu. Kemudian mereka diberi peluang untuk menilai potensi setiap lelaki itu sebagai pasangan untuk jangka panjang.

henry-cavill-amy-adams-mos-after-party-007

Wanita mendapati pencerita yang lebih baik untuk menjadi 29 peratus lebih baik daripada lelaki yang kurang mahir.

Kemahiran berbicara dengan hebat memberi isyarat bahawa anda bijak dan memiliki kemahiran sosial yang baik – ciri yang menjadikan anda berpotensi sebagai pasangan yang baik, kata penulis kajian Melanie Green, Ph.D.

o-flirting-facebook

Apa yang membentuk cerita yang baik? Menurut Green, anekdot yang meningkatkan seks appeal seseorang lelaki adalah dengan berterus terang dan mengandungi pilihan perkataan yang jelas dan butiran khusus, manakala cerita buruk lebih merepek, samar-samar, dan termasuk perbendaharaan kata yang tidak kreatif.

Sebagai contoh, jika anda merancang untuk bercakap tentang perjalanan perkhemahan, ayat, ‘Dari masa kita meninggalkan kandang, ia seolah-olah seperti kita disumpah “adalah lebih baik daripada” Saya fikir ia telah bermula dengan buruk. ”

maxresdefault

“Kami berenang bersungguh-sungguh untuk sekurang-kurangnya dua puluh minit” lebih baik bunyinya dari “Kami berenang pantas untuk jumlah yang masa yang baik.”

Dan ruangan kosong seperti: “Oh tunggu, adalah itu cara ia berlaku? Ya, saya fikir begitu, “tidak mampu menarik perhatian wanita.