8 Jam Tangan Paling Mewah Dan Termahal Di Dunia


- 17 Mar 16
View 2,799 : Today 1

Pasti ramai yang sudah tahu harga jualan pasaran untuk produk jam tangan yang terbaru daripada Apple. Dikenali sebagai Apple Watch dan dijual dengan harga sekitar RM2,499.00 ianya pasti merupakan sesuatu barangan premium yang hanya boleh dimiliki oleh mereka yang benar-benar berada.

Advertisement

Namun, sekiranya dibandingkan Apple Watch itu dengan 8 model jam tangan dari pelbagai jenama ekslusif ini, pasti anda tertanya-tanya, siapakah yang mampu untuk memiliki sebuah jam tangan yang harganya lebih mahal daripada rumah semi-d dua tingkat di Kuala Lumpur.

1. Louis Moinet Magistralis – USD860,000

jam

Selain memberikan nilai eksklusif kepada pemakai, apa yang lebih unik lagi adalah Louis Magistralis diperbuat daripada sebahagian batu meteorit.Dan disebabkan material yang terdapat pada jam inilah ia dijual dengan harga USD860,000.Louis Moinet adalah pencipta jam yang berasal dari Bourges, Perancis dan telah mengasaskan jam ini sekitar tahun 1806.

2. Blancpain 1735 Grande Complication -USD 800,000

jam 2

Setiap pemakai mencerminkan identiti mereka. Mungkin salah satu jam yang menggambarkan sifat ‘gentleman’ seorang pemakai itu dinilai oleh jam ini.Material jam ini adalah 100% diperbuat dari platinum serta tali jam ini adalah 100% diperbuat dari kulit buaya.

Setiap komponen model ini direka dengan teliti bagi mengekalkan identiti jam tangan buatan tangan(Hand-Made). Maka tidak hairanlah Blancpain 1735 dijual dengan harga USD 800,000.

3. Hublot Black Caviar Bang – USD 1 juta

jam 3

Hublot adalah salah satu pengeluar jam Swiss paling mewah di dunia telah diasaskan pada tahun 1980 oleh pereka Itali Carlo Crocco.Setiap model dari Hublot menjanjikan suatu yang menakjubkan kepada pemakai. Dan tidak hairanlah Perdana Menteri Malaysia turut memiliki salah satu model jam tangan paling eksklusif ini.

Hublot Black Caviar Bang ditatahkan berlian hitam dan bahagian sarung pula diselaputi material emas putih 18 karat.

Jam ini dijual pada harga USD 1 juta.

4. Chopard Super Ice Cube – USD 1.1juta

jam 4

Sekali pandang ia seumpama ukiran ais halus diukir menyelaputi jam ini. Chopard Super Ice Cube adalah jam tangan wanita yang diletakkan puluhan butir potongan berlian disekelilingnya.Jam tangan wanita yang bertatahkan berlian ini dijual pada harga USD 1.1juta.

Siapa sangka jam semahal ini pasti akan ada yang sanggup untuk mendapatkannya.

5. Patek Philippe Sky Moon Tourbillon – USD 1.3juta

jam 5

Patek Philip Sky Moon Tourbillon adalah satu-satunya jam tangan paling kompleks di dunia yang pernah dihasilkan.Digelar jam tangan ultra-mewah kerana setiap pembuatannya amat eksklusif dan setiap pengeluaran bagi sesebuah model adalah terhad.

Harganya seumpama seperti lukisan Picasso dengan nilai USD 1.3juta.

6. Vacheron Constatin Tour de I’lle – USD 1.5juta

jam 6

Vacheron Constantin diasakan pada 1755 oleh seorang pereka bernama Jean-Marc Vacheron di Geneva Switzerland.Sebuah lagi jam tangan kompleks dan menakjubkan dan ia diistilahkan sebagai sebuah seni karya agung oleh peminat jam.

Dibina dengan material emas 18 karat serta cerminnya diperbuat dari batu nilam berwarna biru. Jam ini direka untuk memperingati ulang tahun ke 250 Vacheron Constatnin.

Vacheron Caonstatntin Tour de I’lle dijual pada harga USD 1.5juta.

7. Patek Philippe Platinum World Time – USD 4juta

jam 7

Satu lagi keluaran Patek Phillipe yang disenaraikan paling eksklusif dan termahal di dunia. Malah ia adalah jam paling unik pernah dihasilkan kerana paparan jam ini menunjukkan waktu di seluruh dunia.

Menjanjikan yang terbaik kepada pemakai, Patek Phillipe memberi inspirasi serta kemudahan kepada pemakai jika mereka berada dimana-mana sahaja di seluruh dunia.

Patek Phillipe Platinum World Time dilelong pada tahun 2002 dengan bidaan tertinggi mencecah USD 4juta.

8. Patek Philippe Super Complication – USD 11juta

jam 8

Secara teknikal, model ini bukanlah dikategorikan sebagai jam tangan, tetapi kerana mutu pembuatannya, ia turut disenaraikan jam eksklusif dengan harga paling tinggi di dunia.Jam poket dengan diselaputi 18 karat emas ini telah direka sendiri oleh Patek Phillipe untuk diberikan kepada seorang pelabur bank Henry Graves Junior pada tahun 1933.

Bukan sekadar jam poket, tetapi mengandungi 24 ‘komplikasi’ atau-atau ciri-ciri mekanikal yang tidak akan wujud di dalam jam tangan model lain.

Ia dilelong dengan nilai bidaan USD 11juta dan satu-satunya jam tangan dengan nilai bidaaan tertinggi di dunia.

 

Saksikan proses pembuatan jam tangan mewah dihasilkan. Terlalu kreatif dan penuh berhati-hati.

Semoga terhibur 😉

@via HarianBlogger.Com

Advertisement