4 Tips Bersetubuh Pada Bulan Ramadhan


- 16 May 16
View 6,263 : Today 1

Hanya tinggal beberapa hari lagi Ramadhan bakal menjelma. Bagi umat Islam, Ramadhan adalah bulan mulia untuk mencari pahala sebanyak-banyak mungkin. Aktiviti berasmara bersama pasangan pada bulan Ramadhan perlu dihindari bagi pasangan suami isteri.

Advertisement

Bulan Ramadan bukan bererti pasangan suami-isteri juga harus berpuasa dari melakukan hubungan intim. Menurut hukum, hubungan intim suami-isteri haram dilakukan pada siang hari pada bulan ramadhan. Jika pasangan melakukannya di siang hari, ada kafarat (denda) yang harus dijalani yakni memerdekakan seorang budak, jika tak memungkinkan berpuasa dua bulan berturut-turut atau memberi makan 60 orang fakir miskin.

Justeru hubungan seksual suami-isteri diperbolehkan dilakukan malam hari hingga awal fajar. Ikuti tips mudah bersetubuh pada bulan Ramadhan:

#1 Lakukan dengan niat ibadah

Melakukan hubungan intim pada malam hari saat Ramadhan sangat berpahala, kerana termasuk dalam ibadah. Justeru, jangan rasa terbeban dan lakukanlah dengan hati senang dan ikhlas. Anda berdua akan lebih menikmatinya.

#2 Atur waktu

Haruslah bijak mencari waktu yang tepat dalam melepaskan hasrat kerana waktu yang relatif sangat sempit selama Ramadhan. Setelah berbuka  dan tarawih, anda masih punya waktu beberapa jam hingga masuk waktu sahur. Manfaatkan waktu ini untuk bermesraan dengan pasangan.

#3 Lakukan seks kilat

Jika selama ini tempoh hubungan bersama pasangan lebih lama, usahakan lakukan lebih cepat, agar tenaga tidak mudah hilang.

#4 Saling mengerti

Anda dan pasangan harus memiliki pemikiran yang serasi. Bila salah satu dari pasangan enggan, pasangan lainnya harus mengerti. Jika hubungan intim suami-isteri dilakukan dengan cinta, selain mendapat pahala, pasangan boleh menghapuskan dosa-dosa yang dahulu.

Semoga tips ini berguna kepada pasangan suami isteri. Selamat menyambut bulan Ramadhan!

Advertisement