5 Fakta Kemuncak Seksual Lelaki Yang Menarik Untuk Anda Ketahui


- 9 Jan 17
View 3,836 : Today 4

Berhubungan seks bersama pasangan tentu akan menjadi suatu perkara yang mampu membuat pasangan tersebut menjadi lebih bahagia dan juga dapat membuatkan pasangan itu memiliki keintiman emosional yang semakin erat nantinya.

Advertisement

Mulai dari foreplay, oral, hingga kepada saat pasangan melakukan penetrasi dan mencapai kemuncak seksual tentu menjadi proses yang menyenangkan dalam perhubungan seks seseorang bersama pasangannya.

Terdapat beberapa fakta menarik mengenai kehidupan seks lelaki ketika saat mereka mencapai kemuncak seksual pada hubungan seks yang dilakukan.

Berikut terdapat lima fakta orgasme dari kaum lelaki yang menarik untuk anda ketahui antara lain :

1. Fakta pertama dari kemuncak seksual yang dirasakan oleh lelaki ketika berhubungan seks adalah ternyata kemuncak yang dirasakan lelaki sebaik setelah melakukan penetrasi terhadap pasangannya hanya berlaku pada masa yang sangat singkat iaitu dari 5 ke 30 saat setiap kali mereka melakukannya bersama pasangan.

2.Berdasarkan hasil bancian yang ditemui dan kemudianya ditafsirkan dari AskMen menemui suatu fakta yang tak tidak menghairankan. Ternyata bukan hanya wanita yang seringkali memalsukan kemuncak seksual ketika berhubungan seks dengan pasangannya, malah lelaki pun cenderung untuk melakukan hal yang serupa.

3. Suatu kekeliruan tercetus apabila kaum wanita menyamakan antara istilah ejakulasi dan kemuncak seksual yang dirasai oleh kaum lelaki ketika berhubunan seks. Namun sebenarnya, kebanyakan lelaki boleh merasai kemuncak seksual walaupun tanpa mengalami ejakulasi ketika berhubungan seks dengan pasangan.

4. Sebuah penelitian yang dipelopori oleh Masters dan Johnson dengan nama lengkapnya William H. Masters dan Virginia E. Johnson menemukan bahawa stimulasi menjalankan peranan yang penting bagi lelaki untuk menjadikan mereka lebih mudah untuk mencapai kemuncak seksual ketika berhubungan seks.

5. Fakta yang ditemukan berdasarkan hasil penelitian yang dilakukan oleh pakar-pakar dari Universiti Chicago menemukan bahawa terdapat 75% peratus kaum lelaki yang secara konsistennya mencapai kemuncak seksual pada setiap perhubungan seks bersama pasangannya dan hanya terdapat 50% peratus wanita yang hanya mampu mencapai hal tersebut melalui perkara yang sama.

Sekarang anda sudah nampakkan betapa menghairankan tentang kemuncak seksual seorang lelaki. Mereka mudah teransang dengan perkara yang visual dan seksi dan mereka juga sukar untuk bertahan lama ketika berhubungan seks namun semuanya boleh diperbaiki. Malah kaum lelaki juga memiliki istilah berbeza untuk kemuncak seksual dan juga ejakulasi. Semoga perkongsian ni memberikan banyak manfaat.

Advertisement