Fakta Tentang Tubuh Lelaki Untuk Mengetahui Keinginan Seksnya

Dalam melakukan hubungan intim, kedua belah pihak harus saling memahami agar hubungan intim yang dilakukan mampu memuaskan diri masing-masing. Dengan itu, maka kedua belah pihak akan lebih berasa disayangi dan semakin bahagia apabila bersama. Ini kerana seks adalah keperluan setiap pasangan untuk bahagia.

Sayangnya sebahagian wanita belum benar-benar memahami keperluan mahupun keinginan suaminya. Oleh kerana itu, sebaiknya wanita haruslah belajar untuk mengetahui fakta tentang tubuh suami mereka agar mereka mampu untuk mengetahui keinginan seks mereka.

Berikut merupakan antara fakta yang berjaya dikupas mengenai tubuh lelaki untuk mengetahui keinginan seksnya:

1. Ukuran Zakar

Rata-rata zakar akan memiliki ukuran panjang sekitar 10 hingga 15 cm. Ukurannya mampu untuk menjadi lebih panjang saat mengalami ereksi, yaitu 12 hingga 17 cm. Perlu diingat bahawa ukuran zakar bukanlah kunci utama untuk mendapatkan kepuasan seksual. Yang penting adalah suami juga mampu untuk memahami keinginan isteri.

2. Terjadinya Ereksi

Ada dua jenis ereksi yang selalunya terjadi pada kaum lelaki secara umumnya. Yang pertama adalah ereksi psychogenic, iaitu yang terjadi kerana apa yang difikirkannya. Sedangkan yang kedua adalah ereksi refleks, yang mana ia terjadi akibat dari sentuhan fizikal, contohnya saat disentuh atau ketika saat bergeselan dengan seluar.

3. Ghairah Ketika Bangun Tidur

Selain itu, seringkali juga para lelaki mengalami ereksi ketika di pagi hari saat baru bangun dari tidur. Hal ini terjadi kerana hormon testosteron yang biasanya digunakan untuk melakukan aktiviti akan dibebaskan ketika sedang tidur sehingga menyebabkan lelaki mengalami ereksi.

4. Penurunan Ghairah

Ghairah kaum lelaki dipengaruhi oleh hormon testosteronnya dan jika lebih banyak hormonnya itu maka semakin rancak aktiviti seks mereka. Ketika hormon testosteronnya semakin menurun eiring dengan peningkatan usia, maka ghairahnya juga akan menurun. Hal ini biasanya terjadi setelah lelak tersebut memiliki anak.

5. Fungsi Testikel

Testikel yang berada berdekatan dengan zakar itu pula akan berfungsi untuk menjaga agar suhu sperma akan tetap berada pada tahap rendah sehingga sperma akan sentiasa kekal sehat. Selain itu, isteri juga digalakkan untuk selalu memberikan stimulasi lembut pada daerah tersebut agar suami akan mudah untuk berghairah.

6. Stimulasi pada Puting

Bagi wanita, payudara dan puting adalah daerah yang mampu untuk membangkitkan ghairah dengan cepat. Hal yang sama juga boleh dilakukan untuk suami. Puting pada dada suami adalah dikatakan lebih sensitif daripada puting yang dimiliki oleh wanita. Oleh kerana itu, berikan stimulasi seperti sentuhan lembut atau ciuman pada putingnya untuk membangkitkan ghairahnya.

7. Klitoris pada Pria

Bukan hanya wanita yang memiliki daerah klitoris, malah lelaki juga turut memiliki daerah tersebut. Klitoris pada kaum lelaki berada pada hujung zakar mereka dan disebut sebagai area frenulum. Daerah ini lebih sensitif pada kaum lelaki yang telah disunat karena tidak ditutupi oleh kulup. Sedangkan bagi lelaki yang belum disunat, daerah ini biasanya kurang sensitif.

Jadi diharapkan perkongsian ini boleh membantu anda untuk membantu isteri anda mempelajari bagaimana untuk memberikan layanan seks yang benar-benar hebat menggunakan kaedah-kaedah yang telah disertakan. Dengan membolehkan isteri anda lebih memahami mengenai tubuh anda maka lebih mudah untuk mereka memberikan ransangan yang sememangnya mampu untuk membuat anda tersenyum kepuasan malam nanti.