5 Fakta Mengapa Wanita Memilih Lelaki Cerdas Berbanding Lelaki Tampan

Ada begitu banyak alasan yang objektif bagi seorang wanita untuk menjadi tertarik kepada lawan jenisnya, kebanyakan wanita tertarik dengan lelaki yang cerdas, tampan, kelakar, baik hati dan banyak lagi ciri yang lain – lain.

Ada juga wanita yang sangat tertarik kepada lelaki yang cerdas dan pintar, mereka berfikir bahawa lelaki cerdas ini merupakan lelaki yang paling menarik, rasa tertarik mereka terhadap lelaki cerdas ini disebut sebagai Sapioseksual.

Berikut lima fakta mengenai alasan mengapa wanita lebih memilih lelaki cerdas jika dibandingkan dengan lelaki tampan :

Fakta Pertama

Secara umum wanita Sapiosexual hanya mempertimbangkan kecerdasan dari setiap lelaki, yang mana dirasakan lelaki tersebut menarik bagi mereka, padahal lelaki tersebut jarang mengambil berat dan menjaga penampilan luarannya. Pendek kata kepintaran lelaki itu adalah segalanya yang menarik mengenainya.

Fakta Kedua

Tapi tunggu, kerana masih ada kesempatan bagi seorang lelaki tampan untuk dapat memikat hati wanita Sapiosexual, tetapi jika mereka gagal memberikan komunikasi atau perbicaraan yang dianggap bijak maka hal tersebut berkemungkinan dapat menghilangkan kesempatannya. Malah mereka akan dianggap sebagai dungu oleh sesetengah wanita yang meminati lelaki yang pintar.

Fakta Ketiga

Pada mata wanita Sapioseksual, lelaki yang memiliki banyak ilmu pengetahuan yang baik itu tidak kira di dalam apa jua bidang pun, sekiranya mereka petah berbicara dan bijak mengendalikan keadaan ketika berkomunikasi, maka mereka akan lebih memiliki peluang yang cerah untuk memikat hati wanita tersebut berbanding mereka yang tampan.

Fakta Keempat

Umumnya, wanita Sapioseksual ini selalunya akan kehilangan minat mereka terutamanya terhadap lelaaki yang tidak terserlah tahap intelektual mereka terutamaka ketika memulakan percakapan. Untuk mereka kelemahan komunikasi sesetengah lelaki tampan itu merupakan suatu perkara yang akan merosakkan mood mereka.

Fakta Kelima

Keterampilan seorang lelaki seperti kecerdasan, kebijaksanaan, dan karakter mereka sudah tentu akan dapat menarik perhatian wanita Sapioseksual, jika dibandingkan dengan lelaki yang berotot dan selalu pergi ke gimnasium. Ini kerana wanita jenis ini tidak mementingkan rupa luaran seseorang lelaki itu kerana mereka lebih mengambil berat tentang kebijaksanaan mereka.

Ini mungkin dapat menjadi salah satu alternatif untuk para lelaki agar mereka memiliki peluang yang cerah untuk menarik perhatian wanita yang disukainya. Mungkin itu saja yang mampu kita kongsikan bersama anda semua dan diharapkan semoga informasi mengenai lima fakta ini dapat memberikan sedikit manfaat bagi anda semua.