Begini Cara Memainkan Tangan Anda Agar Hubungan Seks Makin Berghairah

Tangan memiliki peranan penting untuk membuat perhubungan seks anda lebih menyeronokkan. Marianne Brandon, Ph.D., penulis buku reclaiming desire: 4 keys to finding your lost libido, tangan boleh menyumbangkan begitu banyak kreativiti dalam perlakuan seksual.

Advertisement

“Perempuan benar-benar suka digoda dan tangan adalah bahagian penting untuk membangkitkan nafsu,” kata dia.

Berikut adalah cara bagaimana si suami harus bermain-main dengan tangannya seperti dipetik oleh womenhealthmag.com.

  1. ‘Menggambarkan’ dengan jari

Ajak dia berpura-pura untuk menjadi seorang seniman, menggambarkan setiap bahagian dan lekukan tubuh anda dengan jarinya. Gerakan tangan seperti menggambarkan ini, menurut Brandon, membuatkan isteri menjadi fokus pada sensasi. Mintalah dia untuk menyentuh bibir anda, paha bahagian dalam anda, dan payudara dengan lembut.

  1. Mainkan tangan saat seks oral

Selama melakukan seks oral, lidahnya mengambil peranan utama, tapi tangannya tidak melakukan apa-apa. Sebaliknya gunakan jari anda dengan bijak pada ketika ini. “Sebarkan jari-jari anda pada perempuan, ini akan membuatkannya merasa lebih terbuka,” kata Brandon.

  1. Membimbing tangannya

Saat lelaki orgasme, mereka cenderung untuk sukar memberikan kenikmatan pada anda. “Ketika lelaki masturbasi, sentuhan mereka cukup kasar. Jika mereka menggunakan banyak tekanan, itu boleh menyakitkan pada perempuan,” kata Lisa Thomas, seorang terapi seks yang memiliki ijazah dan diiktiraf oleh OnlineCouch.com.

  1. Memegang wajah anda saat berciuman

Berciuman bukan hanya tentang memainkan lidah, tapi ia juga berkait rapat tentang sentuhan. Memegang wajah saat anda berciuman, kata Thomas, menunjukkan bahawa dia benar-benar sedang fokus dan menikmati setiap saat bersama dengan pasangan.

  1. Merangsang anda saat berhubungan seks

Menurut sebuah kajian, hanya sekitar satu perempat daripada perempuan yang  secara konsisten mencapai klimaks saat berhubungan seksual. Jadi, mengapa tidak menggunakan tangannya saat seks berlangsung? Penggunakan jari dalam memberikan stimulasi boleh mempengaruhi mereka untuk klimaks lebih kerap.

Advertisement