Ini Dia Lima Kajian Yang Teraneh Berkenaan Dengan Seks

Setiap harinya selalu ada kajian dan penelitian terbaru tentang seks yang boleh kita ketahui dari para peneliti. Kadangkala, kajian ini menjadi bahan acuan atau informasi yang cukup bermanfaat bagi kehidupan seks.

Namun tak jarang, kajian tentang seks yang kita dapatkan memiliki informasi yang sangat aneh. Hal ini membuatkan kita kadangkala menjadi sukar untuk mempercayai apa yang sudah kita baca.

Berikut adalah beberapa kajian yang dianggap pelik seperti yang telah dipetik oleh Times of India.

  1. Seks merupakan pengeluaran terbanyak di internet!

Percaya atau tidak, tapi menurut sebuah kajian yang diterbitkan di jurnal “Ketergantungan Seksual & Kompulsifitas” pada tahun 2005, hampir lebih dari setengah penerbitan yang dilakukan di internet dihabiskan untuk semua hal yang ada kaitannya dengan seks. Ini juga termasuk untuk penghasilan majalah porno dan produk seks yang lainnya.

  1. Seks satu malam adalah baik untuk kesihatan

Menurut peneliti dari Cornell University dan NYU, seks satu malam (casual sex) dengan seseorang, boleh dikatakan dapat membantu untuk menurunkan kadar tekanan dan kemurungan seseorang lelaki terutamanya, serta meningkatkan tahap kepercayaan diri.

  1. Lelaki harus makan labu

The Smell and Taste Treatment and Research Foundation of Chicago menemukan kajian yang agak lucu, bahawa bau labu sebenarnya dapat meningkatkan aliran darah ke zakar. Jadi, semua lelaki yang tengah berjuang dengan masalah mati pucuk, harus menjadikan labu sebagai sebahagian dari makanan harian mereka.

  1. Perempuan akan mengkhianati lelaki jika mereka memiliki zakar besar

Sebuah penelitian yang diterbitkan dalam jurnal Public Library Of Science (PLoS) menemukan bahawa semakin besar zakar yang anda miliki, maka akan semakin besar pula kemungkinan isteri anda untuk curang. Menurut penelitian ini, seorang perempuan dengan pasangan yang memiliki zakar besar, cenderung untuk mencari lelaki lain yang memiliki zakar yang lebih kecil.

  1. Jangan pedulikan pekerjaan rumah tangga, jika anda inginkan seks yang lebih baik

Beberapa penelitian mungkin mengatakan, dengan membantu perempuan melayan bayi dan menyelesaikan pekerjaan rumah, anda boleh mendapatkan kehidupan seks yang lebih baik. Tapi hal ini nyata kelihatan terbalik berbanding dengan penelitian yang diterbitkan dalam The American Sociological Review.