HomeSihatFitness

Fitness

7 “Rules” Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Lakukan Push Up

Kebanyakan kaum lelaki menggemari senaman push up, mungkin disebabkan ia agak mudah untuk dilakukan dan boleh dibuat di mana-mana sahaja. Banyak kelebihan daripada senaman...

7 Mitos Dalam Bina Badan

Setiap orang mempunyai kepercayaan mereka sendiri apabila mahu membina badan. Di dalam post ini, kami ingin berkongsi dengan anda tiga mitos yang sering dipercayai senyap-senyap oleh...

Selalu Kena Kaki “Cramps”? 3 Langkah Mudah Untuk Hilangkannya

Arghh! Tolong weh! Kaki aku cramps! Fuh! tak tertanggung rasanya kalau kaki tiba-tiba kejang atau bahasa inggerisnya cramps. Ia datang tak siapa pun boleh jangka....

8 Senaman Yang Anda Boleh Cuba Untuk Bina Otot lengan

Bukan mudah sebenarnya nak bina otot lengan. Perasan tak anda ketika anda push up, anda dapat lihat otot lengan mengembang dan nampak besar, tapi...

Kerja Rumah Lebih Cepat Bakar Kalori?

Memiliki tubuh badan yang diidamkan sememangnya mengambil masa yang lama. Malah, belum tentu anda mempunyai masa yang betul-betul tersusun untuk mengikut jadual di pusat...

Rahsia Abdomen Rata, Badan Kekar!

Mungkin ada di kalangan anda mula menyentuh perut mengenangkan perut sedang naik mendadak. Taktik menarik nafas ketika bergambar supaya nampak kurus bukan lagi rahsia...

6 Tips Senaman Untuk Hilangkan Dagu Berlapis

Setiap orang mendambakan raut muka yang cantik dan kemas. Bagi lelaki, mereka lebih mengharapkan bentuk wajah mereka mengikut bentuk tulang pipi agar nampak lebih...

6 Kelakuan Salah Ketika Di Gym

Anda merasakan kedatangan anda ke gim sudah cukup ‘macho’ tetapi sebenarnya ramai kurang sedar kesilapan yang dilakukan ketika berada di pusat senaman ini. Diharap...

Lakukan 4 Langkah Ini Untuk Legakan Sakit Belakang Anda

Aduyai! Sekarang ni keje sakit belakang je! Tua dah kot! Ramai yang mengeluh bila sakit belakang kerana ia akan mendatangkan ketidakselesaan yang amat sangat. Yelah,...

Sakit Lutut bila Squat? Cara Lakukan Squat Dengan Betul Yang Perlu Anda Tahu

Senaman squats ini agak popular bagi pembina tubuh badan. Ia antara senaman paling mudah untuk perkemaskan dan tone semula bahagian tubuh bawah. squats ini ibarat...

Lakukan 6 Senaman Ini Untuk Uji Tahap Keseimbangan Anda!

Pernah lihat kanak-kanak yang baru nak belajar berjalan? Nampak mereka berjalan macam angkasawan, terhuyu-hayang dan tidak stabil. Ini kerana tahap keseimbangan tubuh mereka masih...

Atkins – Diet Paling Berkesan Turunkan Berat Badan – Ramai Sudah Berjaya!

Atkins Diet ialah sejenis corak pemakanan yang diperkenalkan oleh Dr. Robert C. Atkins bagi membantu seseorang individu untuk mengurangkan berat badan melalui konsep pembakaran...